Begära handräckning

Hej!

Min sambo och jag separerade nyligen och jag får inte tillbaka mina tillhörigheter som jag haft innan. Vad kan jag göra för att få tillbaka dom?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Är fallet som sådant att ni inte kan komma överens och att din föredetta sambo vägrar att överlämna din egendom så finns alltid möjligheten att begära handräckning hos Kronofogdemyndigheten, se https://www.kronofogden.se/Handrackning.html

Hoppas detta var svar på din fråga! Om inte, så är du välkommen att skicka in en ny fråga till oss här på Lawline.

Vänligen,

Jessica KnechtRådgivare