FrågaAVTALSRÄTTAvtal26/10/2017

Avtalsgranskning

Hej,

vi behöver hjälp med att tyda ett kundavtal samt att spegla detta avtal och sedan skriva ett avtal mot våra leverantörer.

Vår kontraktskedja ser ut som följer

1. Kund

2. Vi (XX)

3. Leverantör (konsultbolag)

Vi är avtalspart mot kund och leverantör men det är leverantörer som utför arbetet hos vår kund.

Rent konkret behöver vi hjälp med att genom att utgå från vårt kundavtal spegla detta mot våra leverantörer.

Vi är såklart villiga att betala för tjänsten men behöver då tillhandahålla avtalen.Hur gör vi detta på enklast sätt?

Lawline svarar

Hej, och tack för att ni vänder er till oss på Lawline!

Vi på Lawline erbjuder utöver gratisfrågorna mer konkret juridisk hjälp genom våra jurister som finns i Stockholm. Jag skulle rekommendera er att ni tar kontakt med dessa och där närmare berättar vad ni behöver hjälp med och bestämmer hur ni vill gå tillväga. Ni kan boka en tid med en av våra jurister här. Ni kan även nå oss via telefon på telefonnumret: 08-533 300 04 mellan 10:00-16:00 på vardagar.

Hoppas att jag har varit till hjälp!

Vänligen,

Konrad KabatRådgivare