FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt24/09/2009

Lawline.SE

Tre syskon äger ett dödsbo. Ett av syskonen äger fastigheten. Får då denne påbörja reparation av huset fastän fördelningen av lösöret inte är helt klart? Inget är underskrivet, endast skriftligt påpekat att vissa delar återstår att fördela. (Jag vill vara anonym).

Lawline svarar

Hej, Om din syster är ägare av huset är det inget som hindrar henne att reparera huset innan arvsskiftet ägt rum. Vänligen,
Andreas VinqvistRådgivare