FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt27/04/2009

Kostnad för arrende

Vi ska arrendera ut en tomt 900 m2 som ligger alldeles vid en fin tjärn ca 1 mil utanför Falun centrum i Dalarna. Arrendatorn har en sommarstuga på tomten. Är 2500 kr./år rimligt att ta i arrende?

Lawline svarar

Hej, Hur mycket som är lämpligt att ta i arrende är för det första ingen juridisk fråga. För det andra är det omöjligt för oss på Lawline att besvara denna fråga då vi inte vet hur prisläget ser ut på just den aktuella platsen. Vänligen
Andreas VinqvistRådgivare