FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt23/03/2009

Uppsägning av hyresavtal

jag har sagt upp min hyrelägenhet och uppsägning tid till 20090401.Jag har ångrat mig och vill ha tillbaka.vad ska jag göra?

Lawline svarar

Hej! Avtalet är i och med din uppsägning uppsagt och den kan inte återkallas. Det du däremot kan göra är att återkomma till din hyresvärd och förklara din situation samt att du ångrar dig. Förhoppningsvis accepterar din hyresvärd detta så att ni kan ingå ett nytt hyresavtal. Med vänliga hälsningar
Jonatan KirkhoffRådgivare