FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt30/03/2009

Uppsägning av arrendeavtal

Vi har en samägd tomt där vi äger 50% och två kusiner vardera 25%. Den ene kusinen äger ett hus på tomten och arrrenderar tomten sedan 1972. Nu önskar vi säga upp arrende som löper till 2011 för att kunna bygga på de 50% vi äger. Kan vi göra detta?

Lawline svarar

Hej, Svaret på er fråga är beroende av vad som har avtalats mellan er vad gäller uppsägningstid. I annat fall riskerar ni att begå avtalsbrott, vilket kan leda till skadestånd som påföljd. Vänligen,
Louise DanielsonRådgivare