FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt26/12/2008

Kontrakt över internet

Hej. Min sambo skall köpa in sig i min bostadsrätt. Vi har fått en värdering av en mäklare och är överens om pris och gemensamt lån. Finns det något billigt kontrakt att få tag på online?

Lawline svarar

Hej, detta rör sig om en delöverlåtelse av del i ekonomisk förening (bostadsrättsförening). I ditt fall är det bäst att du kontaktar din mäklare för att höra dig för möjligheten att få tag i ett dylikt kontrakt till en billig peng. Det finns även internetsajter som tillhandahåller dylika kontrakt men det finns ingen som helst garanti vad gäller dessa standardiserade kontrakts framtida giltighet. Om du vill vara på säkra sidan vad gäller kontraktets framtida giltighet bör du kontakta en advokat. Med vänlig hälsning,
Ola DavidssonRådgivare