FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt29/09/2008

Vad ingår vid köp av bostadsrätt?

Om man köper en bostadsrätt och säljaren vill ha betalt för rullgardiner som de har satt dit är det ok eller brukar de normalt inte ingå i köpet?

Lawline svarar

Hej, Vad som skall ingå i ett köp är upp till säljaren och köparen själva. Det finns inga tvingande regler rörande vad som skall eller inte bör ingå vid försäljning av en bostadsrätt. Det är helt enkelt upp till parterna, alltså säljaren och köparen, att förhandla om vad de tycker skall ingå eller ej. Vad som normalt brukar ingå vid försäljning av bostadsrätter kan jag inte svara på, kanske kan du fråga en mäklare. Hälsningar Amanda Wassén
Amanda WassénRådgivare