FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt11/06/2008

Ávtalstolkning

"Genom regleringen föres alla xxx 1:2 och 1:4 tillhöriga områden jämte andelar i samfälligheter till xxx 2:2 med undantag för ett mindre område av xxx 1:4 som föres till xxx 1:5 " fråga: Innebär detta att andel i samfälligheter även följer med till 1:5 eller förs endast området till 1:5?

Lawline svarar

Hej, Som jag tolkar det innebär det att andelar i samfälligheter föres till xxx 2:2. Dock förs ett mindre område av xxx 1:4 till xxx 1:5 istället. D v s det enda som går till 1:5 är det mindre området. Med vänlig hälsning,
Anna AnderssonRådgivare