FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt28/07/2008

Kompanjonavtal

Hej, Jag har ett handelsbolag (en butik & kiosk) tillsammans med en väninna. Vi skulle vilja ha hjälp med att skriva ett kompanjonavtal. Vem kontaktar man? Kan man få hjälp att utforma ett sådant? Och vad kostar det ungefär?

Lawline svarar

Hej, Nu vet jag inte riktigt vad det är för en bransch som Er butik är inriktad på men det finns kanske en branschorganisation som Ni kan vända Er till och be om hjälp? Om inte finns det en hel del standardavtal som man kan köpa hos bokhandlare, dock är jag osäker om det finns standardavtal över det som Ni önskar så det lämpligaste är nog att vända Er till en jurist eller advokat och då ber om hjälp med ett bolagsavtal för att reglera verksamheten och ägandet av ert gemensamma handelsbolag. Då jag tror att det Ni önskar är mycket enkelt och okomplicerat borde det inte kosta så mycket dock beror allt på till vem Ni vänder Er. Kan tyvärr inte ange något ca pris. Mvh /
Rådgivare