FrågaARBETSRÄTTÖvrigt 20/02/2008

Konkurensklausuler

Jag vill lägga till en enkel konkurensklausul till vårt anställningsavtal av säljare. Finns det någonstans standard fraser man kan använda sig av eller hur får jag lättast tag på det.

Lawline svarar

Hej, Konkurensklausuler kan vara knepiga då man måste vara mycket försiktig med att inte göra dem för långtgående eller så blir de ogiltiga. Skulle rekomendera att du tog kontakt med en advokat eller kanske en jurist om det finns något branschorgan för din bransch så att du får det rätt från början. Annars finns det många företag som säljer standardavtal m.m. över internet som du kan söka efter. Lycka till. Mvh /
Rådgivare