FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt25/01/2008

Upprättande av återförsäljaravtal

Jag undrar om ni har möjlighet att skicka mig ett gammalt återförsäljaravtal som jag kan ändra och skriva om. Har nyligen startat en enskild firma så jag har inte råd med dyr juridisk expertis.

Lawline svarar

Hej. Dessvärre bedriver Lawline inte distribution av hela avtalsförslag då vi inte innehar någon avtalsbank och då upprättandet av dylika avtal är mycket tidskrävande. Jag rekommenderar dig att du vänder dig till din branschorganisation om du inte anser dig kunna bekosta professionell juridisk rådgivning. Ofta tar branschorganisationerna fram standardavtal på frågor som rör deras medlemmar. Alternativt går det att använda Internet till sökning efter återförsäljaravtal. Mvh
Ola DavidssonRådgivare