FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt25/12/2013

Skadestånd vid försenad lön

Hej, Jag arbetade hos fedex och de betalade inte ut min lön pga. personliga skäl, Det handlade bara om 1500 kr efter skatt. Sedan drev jag in min lön via kronofogden. Jag var student då och 1500 kr var mycket för mig. Kan jag kräva skadestånd idag? så fall hur mycket?

Lawline svarar

Hej!

Utångspunkten för att beviljas skadestånd är att en faktiskt skada har skett. I och med att du till slut har erhållit din lön är det förmodligen inte möjligt att påvisa skada. Jag tror därför att det är lönlöst att kräva skadestånd i denna situation

Med vänliga hälsningar

Lawline RådgivareRådgivare