FrågaKÖPRÄTTÖvrigt29/12/2016

Reseersättning vid köp av mobiltelefon

Hej!

Köpte en ny mobiltelefon den 6 dec.2016 av Telia i Piteå. Eftersom jag bor i Arjeplog yrkade jag på reseersättning för 23 mil enkel resa, jag kontaktade Telia och var jag tvungen att åka till försäljningsstället för att få en ny telefon.

Vad har jag för rättighet?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag förstår att det är en lång väg att åka, men tyvärr finns inget stöd i lag för en sådan milersättning. Företaget kan själva välja att endast sälja mobiltelefonen vid försäljningsstället. Om ni tidigare avtalat om detta eller om det står i deras villkor finns däremot möjlighet till en sådan ersättning.

Jag hoppas att du har fått svar på din fråga, annars är du varmt välkommen att höra av dig igen!

Jennifer ParmlindRådgivare