FrågaSKADESTÅNDSRÄTTÖvrigt01/03/2014

Läckage från badrum i bostadsrätt

Om det läcker från ett badrum i en bostadsrätt (genom tätskiktet) men att det inte går att fastställa vems fel det är, vems försäkring gäller för ytskikten och i fastighetens konstruktion?

Lawline svarar

Hej,

Tack för din fråga!

Just gränsdragningen mellan bostadsrättsförsäkringen och fastighetsförsäkringen är svår i sådana här fall.

Mitt råd är att du helt enkelt tar kontakt med ditt försäkringsbolag och ber dem förklara omfattningen av just ditt försäkringsskydd då skyddet vad gäller ytskikt kan vara varierat.

Lycka till!

Thomas BorgenfalkRådgivare