FrågaÖVRIGTÖvrigt30/06/2022

Kan man sätta in pengar på ett spärrat konto?

Om mitt konto blivit spärrat för misstänkt penningtvätt och jag väntar pengar från försäkringskassan nu den 27de, vad händer med dom pengarna, spärras dom också eller hur får jag ut dom?

Lawline svarar

Hej och tack för du vänder dig till Lawline med din fråga!

Ett spärrat konto innebär oftast att du inte har behörighet att ta ut pengar från kontot. Däremot brukar det ändå gå att sätta in pengar på kontot.

Mitt förslag är att du hör av dig till din bank för närmare handledning.

Vänligen,

Tom JendbroRådgivare