Kan man byta handläggare hos försäkringskassan?

har man rätt att byta handläggare på försäkringskassan som jag anser inte gör sitt jobb ?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du har absolut rätt att byta handläggare. Är du inte nöjd med din handläggare så försök att ta diskussionen med handläggaren i första hand. Om det inte löser sig kan du kontakta handläggarens närmsta chef för att framföra ditt klagomål. Du kan ringa kundcenter på 0771-524 524 för att få den information du behöver.

Hoppas att du fick svar på din fråga och att situationen löser sig!

Vänligen,

Alex SkepastianosRådgivare