Betala skatteskuld?

Hej.

Var i och arbetade i Danmark för 2 år sedan och betalade tillräckligt med skatt. Trodde jag!

Fick ett brev hem från Danmark igår där det stod att jag var återbetalsskyldig. Vad händer om jag inte betalar tillbaka det?

Lawline svarar

Hej!

Den danska skattemyndigheten kommer med all sannolikhet skicka ärendet till kronofogden. Jag rekommenderar att du betalar skulden. I det fallet du anser att skatten påförts dig felaktligen måste du på görligt vis överklaga beslutet. Du hittar information på den danska skattemyndighetens hemsida.

Med vänlig hälsning

Jon ÖstremRådgivare