FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt31/07/2014

Visum/Inresetillstånd

Hej. Ska resa till Kalifornien/västkusten i USA i höst i 7 veckor. Blev dömd för grov rattfylla år 2012. 2014 nu i maj fick jag tillbaka mitt körkort och straffet avtjänat. Har sök visum och blev godkänd. Frågan: finns det chans att jag inte tar mig in i USA pga av detta?

Lawline svarar

Hej!

Tack för din fråga.

Eftersom visum är ett inresetillstånd och du genom detta således har blivit godkänd för inresa så ser jag ingen anledning till att din tidigare brottslighet skulle stoppa dig.

Vänligen,

Christopher EscalanteRådgivare