FrågaEKONOMIÖvrigt28/02/2018

Vi besvarar inte skolfrågor

Hej!

Jag vill skriva ett juridiskt PM, men kommer verkligen inte på någon frågeställning om rättsregler, finns det några tips? Samt tips på hur jag kan skriva juridiskt?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Vi på Lawline besvarar inte skolfrågor, utan endast frågor som rör konkreta juridiska ärenden, så tyvärr behöver du vända dig någon annanstans med din fråga!

Det finns dock massor av bra litteratur om du vill lära dig att skriva juridiskt, personligen gillar jag "Att skriva rätt" med Elsa Trolle Önnerfors & Henrik Wenander. Det kan också vara bra att hitta inspiration i andras uppsatser, jag brukar leta C och D-uppsatser i ämnet för att få viss ledning. Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Josefin TjernellRådgivare