Utgångspunkter får testamente.

Jag vill skriva ett testamente med två olika organisationer som främsta arvtagare plus till två olika personer...

Hur gör jag?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

När det gäller testamente är det viktigt att tänka på att skriva testamentet i enlighet med bestämmelserna i 10 kap Äktenskapsbalken. Bland annat måste två personer agera vittnen när testamentet skrivs under och även själva skriva under med sina namn samt ange vilka yrken de har m.m. Om du behöver hjälp med det faktiska innehållet i testamentet är du varmt välkommen att använda dig av våran avtalstjänst.

Hoppas svaret hjälpte dig!

Rickard EssungRådgivare