FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt28/12/2014

Urinprov på anstalt

Hej! Vet ej om man kan fråga er om de här. Jag undrar vad som händer om en person som sitter i fängelse kissar positivt inne på anstalten? Han har fått 2år för våldtäkt mot barn men sitter ju endast 2/3delar och är dömd för ringa narkotikabrott, grov kvinnofridskränkning och misshandel tidigare. Mvh

Lawline svarar

Hej,

Det kan hända att han får förlängt fängelsestraff alternativt indragen permission.

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare