Tvångsflyttning av ex-makes egendom

Hej! En fråga. Vad kan jag göra när mitt ex som jag var gift med och skilsmässan är över inte kommer och delar upp det sista och hämtar sina saker som ännu står vid mig? Han har inte plats för sina prylar där han bor nu, men jag anser att det inte är mitt problem. Det handlar om mycket maskiner, en bil och en husvagn. Var kan jag vända mig dör att få hjälp eller hur ska jag gå till väga för att göra rätt? Ska jag bara kontakta en advokat eller vad?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du kan ansöka om vanlig handräckning hos Kronofogdemyndigheten, här.

I övrigt hänvisar jag till tidigare liknande frågor i Lawlines bank med besvarade frågor, här, här, här och här.

Behöver du vidare hjälp i ärendet är du välkommen att höra av dig igen alternativt att kontakta oss på 08-533 300 04 (måndag till onsdag 10:00-16:00). Telefonrådgivaren kan hänvisa dig till vidare hjälp om det behövs.

Vänligen,

Soroosh ParsaRådgivare