Tidningsprenumeration

Hej! Jag har haft lite problem med min tidningsprenumeration med min morgontidning. Jag undrar bara vad det är för lag som gäller vid just problem med tidningsprenumerationer? Vilken lag skulle jag kunna åberopa fel med? Är det vanliga konsumentköplagen eller någon annan typ, hem och distansavtalslagen? Tack på förhand Willhelm

Lawline svarar

Hej,

Det beror på vad för problem som uppstått och hur du har tecknat avtalet om tidningsprenumerationen.

Det som generellt gäller är att distansavtalslagen är tillämplig om du tecknat avtalet om tidningsprenumerationen via internet, postorder, telefon eller en hemförsäljare. Det som gäller då är främst att du har en ångerrätt på 14 dagar.

Jag tolkar det som att du har haft andra problem med tidningsprenumerationen. Då gäller avtalslagen eller konsumentköplagen beroende på vilket problem det gäller.

Vänliga hälsningar

Anonym AnonymRådgivare