Testamentes giltighet vid avlidet vittne

Hej

Vad sker med testamentets giltighet om en eller båda vittnen till testamentet har avlidit?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du valde att vända dig till Lawline med din fråga!

Giltigheten av ett testamente riskeras inte av att en eller båda vittnena avlider. Således är testamentet giltigt i samma grad, oberoende om vittnena fortfarande är i livet eller ej.

Jag hoppas att jag med detta har besvarat din fråga.

Vänligen,

Ellinor BookRådgivare