FrågaEKONOMIÖvrigt01/04/2014

Sparande till barnbarnen

Ett bra tips hur kan jag spara till mina barnbarn där föräldrar inte har tillgång till denna sparkonto (kan bara se och inte ta ut pengar). Så att det är bara mellan mig och mina barnbarn.

Lawline svarar

Hej,

Tack för din fråga.

Din fråga gäller mer ekonomi än juridik och du bör därför kontakta din bank för mer information och rådgivning.

Ett tips är dock kapitalförsäkring i ditt namn och med barnbarnet som förmånstagare. Då bestämmer du när barnbarnet ska gå tillgång till pengarna och föräldrarna kan inte komma åt dem.

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare