Sms:a uppsägning av hyreslägenhet?

Hej gäller ett sms som uppsägning om ett hyres objekt? Det ska väl vara skriftligt eller?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du har vänt dig till Lawline!

Jag utgår från att du menar hyreslägenhet. En uppsägning av ett hyresavtal ska vara skriftlig om du har hyrt lägenheten längre än tre månader i följd (12:8 JB). Ett sms borde anses vara skriftligt, vilket innebär att du kan säga upp lägenheten genom att skicka ett sms. Tänk på att skriva det tydligt så att det klart framgår att du säger upp hyresavtalet.

Med vänliga hälsningar

Michelle Gaudin GonzálezRådgivare