FrågaÖVRIGT18/12/2013

Skoluppgift

Hej, Vi är ett par elever som sitter och studerar Juridisk översiktskurs. Vi undrar om det finns något speciellt, strukturerat tillvägagångssätt när man löser vissa rättsfrågor? t.ex. om man ska svara på en fråga rörande köplagen. Går man då först in och kollar vem som är skyldig till avtalsbrottet, sedan om man har rätt till hävning, skadestånd osv? eller i vilken ordning löser man tvisten? Med vänlig hälsning Niklas

Lawline svarar

Hej!

Vi på Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter. Svaret på era frågor bör ni finna i er kurslitteratur.

Lycka till!

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare