FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt18/12/2014

Skoluppgift

Hej! jag är studerande och har en fördjupningsuppgift om hur en dom ser ut. Min fråga är hur är ordning följer en dom från Högsta domstolen och vid en dom från hovrätten. Vad skriver man först och så vidare. Jag vet hur ordningen i en tingsdagsrätts är och jag vill se skillnaden.

Lawline svarar

Hej, Lawline har som policy att inte svara på frågor som har med skolarbeten att göra. Jag hoppas att du finner svaret på din fråga på annat håll.

Lycka till!

Tom SundinRådgivare