FrågaFAMILJERÄTTUnderhåll29/06/2016

Sista underhållsbidraget

min dotter är 19 år har precis gått ut gymnasiet den 3 juni är pappan skyldig att betala för juni månad ?

Lawline svarar

Hejsan, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Underhållsbidrag betalas i huvudregel en månad i förskott, underhållet för juni månad ska således betalas i maj månad. Det spelar ingen roll att barnet endast går i skolan några enstaka dagar i juni. Hela juni ska trots detta omfattas av underhållet.

Jag hoppas att jag har besvarat din fråga och önskar dig en trevlig sommar!

Jakob MelanderRådgivare