FrågaFASTIGHETSRÄTTArrende30/07/2013

Säga upp arrendeavtal i förtid

Hej, undrar om ett arrendeavtal får sägas upp innan dess utgång om avtalsparterna är överens? Har sökt få svar på denna fråga utan framgång. Tacksam om frågan blir besvarad.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om parterna kan komma överens om att arrendeavtalet skall upphöra i förtid kan jag inte se något hinder för en sådan överenskommelse. I avsaknad av tvingande lagregel står det parterna fritt att ändra sitt avtal, och någon sådan lagregel finns ej på detta område.

Lawline RådgivareRådgivare