FrågaKÖPRÄTTÖvrigt19/12/2016

Retur vid skräddarsydda plagg

Hej! Hur blir det med retur när det kommer till skräddarsydda plagg som köps över internet? Tacksam för svar!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

När det gäller varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel gäller ingen retur/ångerrätt vid köp över internet. Säljaren ska informera dig om att du inte har en sådan rätt när du fullgör ditt köp. Vid köp av skräddarsydda plagg gäller alltså tyvärr ingen retur eftersom plagget är personligt anpassat efter dig.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Med vänlig hälsning,

Andrea SedvallRådgivare