FrågaKOMMERSIELL RÄTTÖvrigt24/11/2015

Rekvisitet saluföra

Hur bedöms begreppet "saluföra"? Vad krävs för att det ska anses att en producent saluför en produkt?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Inom juridiken kan begrepps betydelse ibland avvika från den allmängiltiga betydelsen. Det kan också vara så att samma begrepp har olika betydelse i exempelvis två olika lagar. För att besvara din fråga skulle jag således behöva veta mer om i vilken kontext begreppet "saluföra" förekommer. Har du hittat det i en lag eller en specifik paragraf?

Du kan kommentera nedan så återkommer jag!

Lawline RådgivareRådgivare