FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt11/01/2017

Rättshjälp

Hej! Min fru har fått avslag på sin patientskadeanmälan från patientskadenämnden. Nu vill vi överklaga med hjälp av en jurist. Jag vill ha frågan belyst såtillvida vilka chanser det finns att beslutet kan gå i en annan riktning. Jag har haft kontakt med mitt försäkringsbolag och jag har rättshjälp i försäkringen.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänt dig till Lawline.

Det här är vår funktion för besvarande av frågor utan kostnad. Jag kan, som du förstår, inte utan vidare information ta ställning till utsikterna vid en överklagan utan insyn i frågan. Som jag förstår det så vill ni att en jurist bedömer era chanser till framgång med en överklagan. Våra verksamma jurister kan, förutom att hjälpa er med en förhandsbedömning, även hjälpa er att överklaga beslutet om det bedöms som aktuellt för ert fall.

För att få hjälp utav en av våra verksamma jurister så använd den här länken.

Hoppas det var det ni sökte med er förfrågan.

Vänligen,

Olle Hansen ÖlmedalRådgivare