FrågaFAMILJERÄTTBodelning13/07/2014

Personbevis

Hej! Min far dog i november 2012. Jag har inte fått kallelse till bouppteckning. Kontaktade via nätet skattemyndigheten. De påstod att han inte hade några barn enligt deras register. Väldigt konstigt då han fick betala underhåll för mej när jag var liten. Jag får väl kontakta folkbokföringen eller?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

Du kan kontakta Skatteverket och beställa ett personbevis för att få ett intyg rörande en persons familjerelationer. Beskriv ditt ärende för att få intyg på rätt uppgifter.

Eftersom du enligt din fråga redan varit i kontakt med Skatteverket är det dock möjligt att du redan fått de uppgifter som finns i deras register. Folkbokföringen är en del av Skatteverket.

Med vänliga hälsningar,

Anna AlfredssonRådgivare