Överklaga Kronofogdemyndighetens beslut om försäljning av fastighet

Hur går man tillväga när KFM inte följer sina egna paragrafer, pratar med Skv som är borgenär för en skuld min fick när hon gick i personlig kk 2015 och nu vill de sälja vår gemensamma fastighet och vi har barn. Ingen avbetalning är upprättad och KFM anser att det är för lite att göra löneutmätning trots fast jobb med hög lön.

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du har möjlighet att överklaga Kronofogdemyndighetens beslut (18 kap. 7 § utsökningsbalken). Det ska ske inom tre veckor från det att ni fick del av beslutet (18 kap. 7 § 3 stycket utsökningsbalken) och ges in till Kronofogdemyndigheten (18 kap. 9 § utsökningsbalken).

Har du några fler frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare