Omregistrering äktenskapsförord

Hej! Vi har tidigare registrerat ett äktenskapsförord hos Tingsrätten , år 2009. Min fråga är om vi behöver REGISTRERA OM äktenskapsförordet hos skatteverket.

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Ni ska inte behöva registrera om äktenskapsförordet ni har registrerat hos tingsrätten hos skatteverket. Om du vill vara alldeles säker på att äktenskapsförordet är registrerat i behörig ordning kan du vända dig till skatteverket och begära ett utdrag ur äktenskapsregistret, mer information om detta hittar du här: http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskappartnerskap/aktenskapsregistret/bestallauppgifterurregistret.4.5fc8c94513259a4ba1d800011154.html.  Hoppas svaret varit till hjälp!

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare