FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt25/06/2014

Norsk fastighetsrätt

Hej!

Jag bor i Norge, men jag hoppas att denna frågan har ett internationellt svar.

I vår lägenhet har vi för 4:e gången på 2 år fått vägglöss. Vi orkar inte med detta mer, och jag misstänker att lägenheten måste renoveras helt, för att gå till grunden med problemet.

Frågeställningen är vad som gäller med uppsägningstid i ett sådant fall. Vi har egentligen 3 månaders uppsägningstid, men går det att flytta ut med omedelbar verkan, då lägenheten är obeboelig?

Lawline svarar

Hej,

Då din fråga berör norsk fastighetsrätt bör du kontakta en norsk jurist eller advokat för korrekt svar.

Du hittar norska advokater via denna hemsida.

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare