Måste jag betala inkasso från Schweiz?

hej jag har fått ett mail från ett inkasso företag i Schweiz som säger att jag ska betala för en profil på en dajting sajt men jag har tagit bort den profilen för länget sedan

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline.

Jag tolkar din fråga som att du vill veta om du måste betala denna inkasso från företaget i Schweiz?

Vi på Lawline sysslar med svensk rätt och lagstiftning. Detta gör det tyvärr svårt att svara på din fråga. Personligen skulle jag kolla upp vem avsändaren av mailet är och kolla upp så det är ett seriöst företag. Sen skulle jag förmodligen betala in avgiften.

Om du undrar något igen är du välkommen att höra av dig!

Oskar ForsbergRådgivare