FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt16/03/2017

Lawline svarar inte på lektionsuppgifter

Sune har av Bea, enligt ett skriftligt köpekontrakt, köpt och betalat 10 000 kronor för en begagnad åkgräsklippare. Enligt deras överenskommelse skall Sune hämta den tre dagar senare, efter att Bea har fixat ett problem med bränsletillförseln. När Sune kommer för att hämta åkgräsklipparen förklarar Bea att hon har sålt den till sin granne Agneta, som betalade 15 000 kr. Sune ringer på hos Agneta, visar upp köpekontraktet och förklarar att han vill hämta sin åkgräsklippare. Agneta vägrar. Hur skall konflikten lösas?

Lawline svarar

Hej!

Lawline svarar inte på skoluppgifter. Jag hoppas att du kan hitta ett svar till din fråga på ett annat vis.

Vänligen,

Malin BrännströmRådgivare