FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt06/12/2016

Lawline hanterar ej amerikansk rätt

Hej! Jag är en svensk medborgare som har en amerikans pojkvän. Jag har åkt till USA då och då och alltid kommit hem till Sverige. Nu har jag tyvärr fått söka visum och fått avslag. Jag har fast jobb, egen lägenhet och vill inte bo i USA men fick ändå avslag på mitt visum pga att jag inte hade tillräckligt starka själ för att återvända. Vad ska jag bättre? Vill ju så gärna åka och träffa honom. När får jag söka igen?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Då Lawline endast hanterar svensk rätt kan vi på Lawline dessvärre inte svara på din fråga om vad du ska göra för att återigen kunna resa in i USA. Jag rekommenderar dig därför att kontakta en jurist/juristbyrå som är specialiserad på amerikansk rätt.

Med vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare