FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt11/04/2017

Lawline besvarar inte skolfrågor

Hej jag är en skolelev och har fått en fråga från min skola. För att få svar fick man fråga vem som helst eftersom det var kunskapen som var det viktiga så jag frågar er.

Så här lyder frågan

Det är något fel på Dennis moped, han ska lämna in den till en handlare.

Handlaren säger att det kommer kosta 1000:- att laga mopeden.

Vilken lag reglerar detta

Vad säger lagen

MVH en skolelev

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Vi på Lawline besvarar inte skoluppgifter utan endast frågor som berör konkreta juridiska ärenden t.ex. hur ett visst avtal ska tolkas eller om en person har rätt att reklamera en vara i ett visst fall. Jag kan därför inte besvara din fråga. Om du har en juridisk fråga som berör ett konkret juridiskt ärende måste jag därför hänvisa dig till att ställa en ny fråga till oss.

Med många vänliga hälsningar,

Christian PostolovskiRådgivare