FrågaARKIVÖvrigt13/12/2017

Lawline besvarar ej skolfrågor

Hej,

Redogör översiktligt för hur sådan reklam bedöms enligt marknadsföringslagen och vilka

kriterier som måste vara uppfyllda för att reklam av detta slag ska anses vara oförenlig med marknadsföringslagen!

Kan ni hjälpa mig med detta?

Lawline svarar

Hej och varmt välkommen till Lawline!

Detta uppfattar jag som en skolfråga och Lawlines policy är att vi tyvärr inte svarar på skolfrågor.

Lycka till och välkommen åter med ett konkret juridiskt problem.

Mvh,

Oskar Paladini SöderbergRådgivare