FrågaKÖPRÄTTÖvrigt24/07/2016

Köp av hörlurar - pengar har dragits men vara har ej levererats

Hej!

Jag har beställt hörlurar från elektronikkedja, och jag har inte fått någon kvitto eller bekräftelse till min mejl. Pengarna har dock dragits av och varan har inte alls levererats. Hur ska jag gå tillväga?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Du bör kontakta elektronikkedjan via telefon eller mail och fråga dem hur du ska gå till väga. Om du skickar mail till dem bör du skicka ett bevis på att de dragit pengarna med mailet. Gör en skärmdump på din internetbank på den aktuella transaktionen och bifoga den till mailet. Om de inte svarar så får du försöka flera gånger. Om det är en seriös elektronikkedja bör de kunna lösa ditt problem inom kort.

Hoppas du är nöjd med ditt svar, om inte, eller om du har närmre funderingar är du varmt välkommen att återkomma till oss på Lawline!

Beatrice WalldovRådgivare