FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt03/06/2017

Kan man få försäkring trots att försäkringsavtalet inte omfattar de aktuella skadorna?

Hej jag har en fråga, jag blev svårt misshandlad i skolan och har läkar intyg på mina skador främst för sveda och värk. Det har snart gått 2 år sen. Problemet är att jag inte har någon försäkring hemma med tanke på att vi har dåligt med ekonomin hemma, men jag hade en försälring via skolan, kan jag få något för detta nu när det har gått 2 år, har läkarintyg kvar.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om du har kvar försäkringen via din skola rekommenderar jag dig att titta på försäkringsavtalet. Du kan endast få försäkring för dina skador om avtalet omfattar dem. Då jag inte har tillgång till ditt avtal kan jag dessvärre inte ge dig ett närmare svar än då.

_____________________________________________________________________________________________

Med vänlig hälsning,

Anna Hovstadius

Lawline RådgivareRådgivare