Hjälp med äktenskapsförord

Hej! Jag och min pojkvän håller på att formulera vårt äktenskapsförord. Vi undrar om ni har tips på giltig formulering gällande tjänstepension och statlig pension (dvs denna fråga gäller inte privat pensionssparande). Vi tror att en av oss kommer att jobba deltid under några år och vi vill skriva in i äktenskapsförordet hur vi ska göra för att detta inte ska påverka dennes ekonomi negativt vid ev. skilsmässa, dvs den som jobbat deltid ska få kompensation så att det blir blir rättvist. Vi tänker oss att hänsyn ska tas till hur många år vi varit gifta. Har ni förslag på hur vi kan skriva?

Lawline svarar

Hej,

Om du behöver hjälp med att skriva ett äktenskapsförord kan du använda vår avtalstjänst

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare