Hjälp att bedöma chanser att vinna tvistemål

Min förtöjda båt blev rammad av annan båt jag blev lovad ersättning för rep. av vindgenerator 2 prop.blad av sex gick helt av på plats, beställde alla 6 nya p.g.a. att man kan aldrig veta om övriga fått skador o.går av vid senare tillfälle(.Hårda plastblad )kan vara livsfarligt enl. mig o. importören.m.fl.Motparten har betalat1653 kr hela beloppet var 2874 kr. Har tänkt mig ett s.k. småmål i ärendet.Var får jag hjälp att bedöma mina chanser att inte förlora tvisten. (Importören har förklarat läget för motparten men denne tänker inte betala vad han ställt till med)

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Jag rekommenderar att du först undersöker din hemförsäkring(rättsskydd) och ser vilken hjälp du kan få med advokatkostnader i samband med att bedöma dina chanser i en tvist.

Eftersom jag inte vet omständigheterna i fallet så kan jag tyvärr inte göra en bedömning över dina chanser. Om du vill ha hjälp med detta så är du välkommen att kontakta oss på tfn 08-53330004 eller maila info@lawline.se.

Lycka till!

Mvh

Cornelia GöranssonRådgivare