Hej! Får gamla årsmötesprotokoll/styrelseprotokoll i en ideell förening slängas?

Hej! Får gamla årsmötesprotokoll/styrelseprotokoll i en ideell förening slängas, eller kräver lagen att de måste sparas?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns ingen lagreglering avseende ideella föreningar. Frågan avgörs istället i detta fall av de bestämmelser som intagits i föreningens stadgar.

Har du några fler frågor är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen

Pontus SchenkelRådgivare