Handläggningstider för skuldsanering

Hejsan jag har sökt skuldsanering sen 3 månader tillbaka vill veta hur det går tänker på det hela tiden

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Eftersom vi på Lawline inte har någon insyn i kronofogdemyndighetens arbete kan jag inte ge dig något svar på hur det går i ditt enskilda fall. Handläggningstiderna hos kronofogdemyndigheten är i dagsläget ca 19 veckor från det att du ansöker om skuldsanering till dess att de börjar arbeta med ärendet. Hela processen från det att kronofogden har mottagit din ansökan till dess att du får ett besked tar för närvarande ca 6 månader.

HÄR kan du läsa mer om Kronofogdens handläggningstider.

Vill du ta kontakt med myndigheten kan du ringa dem på 0771-73 73 00.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Vänligen,

Lisa NaudotRådgivare