Gemensamma barn och äktenskap

Gemensamma barn räknas de då som gifta utan att vara gifta

Lawline svarar

Hej,

Nej, man ses ej som gift endast av den anledning av att man har gemensamma barn tillsammans.

För vigsel i Sverige krävs först en hindersprövning hos Skatteverket samt att ni vigs inom ett trossamfund av en behörig vigselförrättare (religiös vigsel) eller inför en vigselförrättare som länsstyrelsen har förordnat (borgerlig vigsel).

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare